jag berättar hela historien om..

..När jag blev tagen av polisen.

Det är så himla många som har frågat mig det nu, så jag tänkte berätta exakt hela historien så behöver jag inte höra massa mer frågor om det sen.
När jag gick i klass 6 så umgicks jag med en tjej, och vi var väldigt ofta på stan. Och ni vet hur det är att gå runt i affärer utan att ha pengar, så vi bestämde oss en dag för att göra det. Sno något och se om vi lyckades.
Vi började med smycken, och det är en så sjuk känsla när man gör något sånt. Spänningen om jag ska säga så, för man vet att vi kan åka fast nu.

Vi tog varsitt armband från Bik Bok och vi klarade det, ingenting hände. Vi började ta mer och mer grejer, tillslut blev det som en vardaglig rutin. Och min mamma undrade hela tiden hur jag kunde ha så mycket kläder jag sa "Jag fick denna idag av den personen och den och den" Och vems föräldrar håller reda på exakt allting vi har i våra garderober? Antagligen ingen.

Och eftersom detta var en daglig rutin för mig, som jag höll på med väldigt länge.. Ett halv år, kanske mer så kunde jag inte heller sluta. Jag tog väldigt mycket saker, och väldigt dyra saker också..
Men ialla fall två dagar efter min födelsedag den 9 maj. Jag hade precis fyllt 13 två dagar innan, även på min födelsedag tog jag grejer.. Sjukt!

Jag kommer aldrig glömma dagen jag åkte fast, jag var med min kusin på Samarnkand. Det var första gången för henne och vi gick runt överallt, massa olika affärer. Vi tog en massa, sen inne på OnOff hade en cevil följt efter oss under hela dagen typ. När vi kom ut från OnOff kommer 2 vakter och tar tag i oss.
Vi börjar gråta hur mycket som helst och får gå till ett litet rum, där kommer 2 poliser och våra föräldrar.
Sen får vi gå tillbaka med alla grejer till affärerna, jag kommer aldrig glömma denna dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0