mitt hår..




Jag tänkte berätta lite vad jag gör med mitt hår, för det är väldigt många som har frågat det nu..

Jag gör faktsikt inte så mycket alls, det var en tjej som undrade om jag använder hårförlängning eller om det är mitt naturliga och om isåfall det är mitt naturliga hur fick jag det så långt?
Och håret det är mitt naturliga, jag använder väldigt sällan hårförläning och när jag har den så är det mest för att göra håret tjockare för den är exakt lika lång som mitt naturliga hår, om inte lite kortare.

Jag vet inte heller vad jag gör för att få mitt hår långt, jag klippte mig senaste gången under sommarlovet och då blev jag helt knäckt för det gick till brösten precis. Väldigt kort för mig om jag får säga det.. Men det har växt fort, nu går det till mina revben nästan under dom. Jag tänkte toppa håret snart faktiskt, bara lite denna gången. Men för att det ska växa fort, jag vet inte vad jag gör. Det bara blir så, jag plattar mitt hår nästan varje dag, och det sliter väldigt mycket.. Jag fixar och trixar med det hela tiden men jag verkar ha ganska tjockt hår som tål mycket.

Men jag borde nog se till att ta hand om det mer, fast jag brukar lägga olivolja i hela håret 1 gång i månaden om jag ändå bara ska vara hemma en dag. Vi säger att det är en söndag, då sätter jag det i håret kanske klockan 5 på eftermiddagen sen sköljer jag ur det vid 10 på kvällen. Man måste ta schampo 2 gånger då eller mer, för det inte ska bli "fettigt" sen balsam och allt det dära. Sen hårinpackning använder jag 1 gång i veckan ungefär.. Och efter varje gång jag har duschat sköljer jag håret med iskallt vatten en sista gång innan jag har duschat klart. För jag har hört att det är bra för blodcirkulationen i hårbottnen, men jag vet inte. Jag tror ju på allting jag hör.

Men färga inte ditt hår för mycket, platta inte hela tiden om du använder dig flitigt av plattång eller något liknande se till att du använder värmeskydd! Sen kan ni ju testa detta med olivoljan och kallt vatten. Hårinpackning är också väldigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0