dag 1 polen








Några bilder sen första dagen i Polen.

Vi hade ju sovit en natt på färjan och vi var framme i Polen vid åtta tiden om jag inte minns fel. Vi började med att åka buss till stället där vi skulle sova, och det var verkligen exakt som jag tänkt mig. Husen var fallfärdiga & allting såg riktigt tattigt ut. Vi kom fram, vi hann inte ens lämna våra väskor utan bara ställde dom i ett rum sen åkte vi pendeltåg in till en marknad som låg i Polen. Det var så anorlunda! Den var hur stor som helst, och dom sålde allting.. På ena sidan hängde det stora grisar i taket och där sålde dom kött medans bredvid fanns en affär med kläder. Så sjukt, vi bosatte oss alla på Subway sen och åt :)

Efter vi hade varit på marknaden ett tag åkte vi till ett shopping centrum vi började med att äta på resturang där, den var hur fin som helst. Jätte god mat också! I shopping centrumet fanns det några affärer, dom verkar ligga lite efter i modet? Men vissa affärer hade riktigt fina saker. Jag köpte ingenting där, men på marknaden köpte jag iallafall ett par nylon strumpbyxor & en bh, senare köpte jag och Emelie vatten.. Den på bilden, och massa gott tills kvällen. Den stora vattenflaskan kostade 2 svenska kronor, man kände sig rik när man var där. 

När vi alla var färdiga där gick vi och kollade in två kyrkor, eftersom nästan alla i Polen är katoliker så var kyrkorna proppfulla! Vi tog pendeltåget hem sen. Och på kvällen tog vi det bara lugnt, fick våra rum bosatte oss där. Kollade på filmen "Pojken i randig pyjamas" Värsta filmen jag någonsin sätt, en utav dom iallafall.. 
Så första dagen i Polen var riktigt lyckad, jag har fått så mycket bättre syn på Polen nu än innan jag kom. Ville nästan inte ens följa med då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0